Kampanie SMS to jeden ze skutecznych formatów marketingu bezpośredniego, z którego warto skorzystać. Takie kampanie pozwalają nam na pełną personalizację wysyłanego przekazu oraz mają bardzo dużą dostarczalność i otwieralność. Przecież każdy z nas na co dzień ma przy sobie telefon komórkowy, a sprawdzanie wiadomości SMS to jedna z rutynowych czynności. W związku z tym pod kątem samej dostarczalności takie kampanie są dużo bardziej efektywne, niż wysyłka mailingu. Ze względu na swoją specyfikę, komunikacja SMS bardzo często jest uzupełnieniem innych kampanii, w tym kampanii mailingowej oraz internetowej.

Przygotowując się do kampanii sms, musimy zadbać o zbieranie bazy danych kontaktowych do potencjalnych klientów. W związku z tym w każdym kontakcie z naszą marką, na przykład procesie zakupu lub zapisu na rozmowę telefoniczną, warto zostawić pole do wypełnienia numeru telefonicznego oraz wyrażenia zgody na wykorzystywanie go w celach marketingowych. Numer kontaktowy to stosunkowo wrażliwa dana i mało osób ją zostawia, jednak gdy już zaufają naszej marce i uda nam się go zdobyć, osiągniemy zdecydowanie lepsze rezultaty kampanii marketingowych.

Jak przeprowadzić taką kampanię?

Kampanie SMS mogą być masowe lub dedykowane na specjalną okazję. Do każdej z nich musimy się dobrze przygotować. Oczywiście zaczniemy od przygotowanie odpowiedniej treści przekazu, aby krótki komunikat w wiadomości tekstowej spełnił swoje zadanie. W przypadku wysyłki masowej, warto zwrócić uwagę na statystyki wcześniejszych wysyłek, aby wykluczyć kontakty nieresponsywne lub nieaktywne. W ten sposób ograniczymy inwestycje w kampanię marketingową. Bieżąca analiza wyników marketingowych to jeden z kluczy do sukcesu.

W przypadku kampanii SMS dobrze korzystać z dedykowanych narzędzi, które pozwolą nam na zaoszczędzenie nawet kilkudziesięciu godzin pracy każdego miesiąca. Ponadto pozwolą nam na personalizację przekazu bezpośredniego, co automatycznie wpłynie na większą otwieralność komunikatów. Jako konsumenci zdecydowanie szybciej otworzymy przekaz z naszym imieniem, niż klasyczną masową wysyłkę, którą z reguły od razu usuwamy. Kampanie SMS mogą być prowadzone również per okazja, na przykład z okazji urodzin klienta lub wyjątkowego święta, takiego jak Dzień Kobiet lub Walentynki. Dobrze dobrany przekaz i grupa docelowa to gwarant efektywnie wydanych pieniędzy na taką kampanię.